דפים

יום שבת, אפריל 05, 2008

יום רביעי 2.4.08 (הרצאה בכנס, שוש עטרי)

ביום רביעי נתתי הרצאה בת חצי שעה על היבטים מידעניים בתחום המוזיקה בכנס 2008 Info. ההרצאה הציגה על קצה המזלג את המהפכה שמתרחשת במוזיקה בעידן הדיגיטלי וברשת בחמישה היבטים שהדגימו סוגי מידע עיקריים-
צרכי הקהל/המאזינים/הצרכנים:
1. ניידות ואחסון מוזיקה; 2. חיפוש מוזיקה טקסטואלי ואחזור ממוחשב.
צרכי מוזיקאים/יוצרים/תעשייה:
3. מידע משפטי הכולל זכויות יוצרים והסכמים עם אתרים; 4. מידע מסחרי של נתונים סטטיסטיים וכמותיים מהפלטפורמות המקוונות השונות; 5. מידע שיווקי מצמתים חשובים של בלוגים מאת מומחים, ספרות מקצועית ועוד.
עד כמה שידוע לי הקהל, כ-65 אנשי מקצוע בתחום המידע, לא הכיר מקרוב את הנושא. בסך הכל קיבלתי פידבקים חיוביים אך ברור שכל היבט יכול להיות הרצאה שלמה בפני עצמה. לכן מי שהחמיץ בכנס הזדמנות להעיר או לשאול מוזמן לעשות זאת כאן או בדואל.
---------------------------------
בבקר הכנס באותו ים רביעי, התעוררתי לידיעה על מותה של שוש עטרי. רק לפני חודשיים צפיתי בסדרה של יעל פוליאקוב "הכל דבש", עטרי שיחקה בה נהדר. כמובן שלא היה בסדרה זכר להיותה שדרנית מוזיקה. מסיבות שונות בעבר הרחוק יצא לי לראות את שוש עטרי די הרבה בחולון ברחוב בו גרתי. גם אז בתור ילדה חיפשתי "סימנים" לשדרנית הרדיו המפורסמת בדמות שראיתי ולא מצאתי. יצא שגם בתל אביב עטרי גרה ברחוב סמוך. ב-13 השנים שוש עטרי מתההאחרונות ראיתי אותה בסופרמרקט השכונתי – ושוב, לא יכולתי לדמיין אותה מאחורי מיקרופון. לא יודעת מה הסימן שחיפשתי, הרי היא לא היתה אמורה ללכת עם טי-שירט מסוים או להגג כמו בתכנית פופ. אתמול קראתי ברחוב את מודעת האבל ודווקא אהבתי שהסתפקו במשפט "בת נעמי ושלום ז"ל". בבלוג הזה כבר נכתבו טורים נוסטלגים שסיפרו על ההקלטות מהרדיו, וגם שוש עטרי הוזכרה בטור של טל לירן. בכלל לא רוצה להישמע מתרפקת או מתגעגעת אך ספק אם מי שלא היה שם איתנו יוכל לדמיין איזה עולם ומלואו היה המצעד הלועזי של רשת ג' עבורנו כילדים. איך תדמיינו התעדכנות בעולם הפופ בלי MTV, בלי ערוצי רדיו ובלי אינטרנט. לפני שהתבגרנו ועברנו לגל"צ, שוש עטרי הגישה לנו פופ עדכני בצורה מתקתקה, מקפיצה ורעננה כאילו אתמול חזרה מלונדון כדי לספר לנו.
את הקטע שלפניכם גיליתי לא מזמן, ובעייני הוא אדיר. פיסת היסטוריה מ-1978. ערוץ 1, דורון שולץ, רמי פורטיס טוני פיין וכמובן שוש עטרי במיטבה. קטע מכתבה שעושה סלט מהכל, ובעצם אולי עד היום זה נראה ונשמע ככה - "הורה-פאנק". (אשמח מאוד אם מישהו יכול לסייע למצוא את הכתבה המלאה)

0 תגובות:

הוספת תגובה