דפים

יום שלישי, אפריל 08, 2008

מעבר בכירים בין חברות אינטרנט ומוזיקה

שימו לב מה קורה רק בשבועיים האחרונים - מעברים משמעותיים של עובדים בכירים בין חברות אינטרנט ומוזיקה:
הראשון שעזב את גוגל הוא Scott Woods שהיה בכיר במחלקת השיווק. מי ש"חטפה" אותו היא Last.fm שעומדת להקים מטה בהמבורג, גרמניה (המדינה השנייה בעולם שמשתמשת בשירותיה).
הבא בתור הוא Douglas Merrill, מי שהיה סגן נשיא פיתוח בגוגל. מריל עבר לחברת התקליטים הגוועת EMI כדי להוביל את חטיבת המוזיקה הדיגיטלית שלה. אין לו רקע במוזיקה ובטכנולוגיה, העיסוק שלו בעיקר בענייני כלכלה ואבטחת מידע.

Ian Rogers מי שהיה מנהל חטיבת המוזיקה של יאהו התפטר לטובת הסטארט-אפ Topspin Media, המפתח יישום המסייע למוזיקאים לשלוט על רווחים המגיעים להם מהפלטפורמות המקוונות. העזיבה שלו קיבלה הכי הרבה כותרות כיוון שהתפטרותו כנראה קשורה גם ללחצים של חברת מייקרוסופט על יאהו, שלא מרמזים עתיד טוב לפיתוח שירותיה המוזיקליים שהוזכרו לא מזמן כאן בקסטה לצד שמו.
ולבסוף, Ben Walter, לשעבר בכיר במחלקת השיווק של סוני, גויס לחברת האינטרנט ricall העוסקת ברישוי דיגיטלי של מוזיקה מקוונת. (ואגב בפברואר חתמה הסכם ענק עם EMI הנ"ל)
מה זה מעיד? שבכירים מתעשיית האינטרנט מאמינים שיש כסף במוזיקה (מה קרה להספדים על תעשיית המוזיקה)? שחברות המוזיקה חושבות/מבינות שההצלחה ו/או הישועה תגיע מהאינטרנט? שסופית כבר אין הפרדה בין תעשיית המוזיקה לרשת? כל התשובות (אולי) נכונות. לפני שנתיים Hadi Partovi עזב את חטיבת המוזיקה של MSN לטובת iLike. ספרו אם אתם מכירים מהלכים דומים נוספים מהשנים האחרונות.

0 תגובות:

הוספת תגובה