דפים

יום שבת, נובמבר 03, 2007

שולטים על קיטלוג מוזיקה - Gracenote

בלי קשר לטעמכם או כמות הזמן שאתם מבלים בהאזנה למוסיקה, סביר להניח שכולכם עשיתם שימוש פסיבי לפחות פעם אחת בחייכם במוצר של Gracenote (להלן: GN). בכל פעם שהאזנתם לדיסק או שיר באמצעות המחשב וראיתם את פרטיו (שם האלבום ואמן, שנה, רשימת השירים) הרי שהנתונים נשאבו ממאגר המידע הענק ש-GN אחראית עליו, הידוע בשמו הקודם CDDB.
קשה לתאר את העוצמה של החברה מעצם העובדה שיש לה את המאגר המאסיבי בעולם של playlists -
א. מי שמחזיק במידע הזה בעצם מזהה את קובץ האודיו המתנגן ואז מספק meta-data לגביו (לא להתבלבל עם המידע שצרוב בדיסק עצמו). הזיהוי הזה, גם אם נראה טריוויאלי הוא סוג של יכולת טכנולוגית, ו-GN היא המחזיקה ברשיון להעביר את המידע המזוהה והמתויג של הדיסקים באופן מקוון. המשמעות היא שכל נגן על המחשב שלנו או תוכנה לקיטלוג דיסקים, כורכת את החברה שפיתחה אותם בהסכם כלשהו עם GN על מנת שהתוכנה/נגן יוכלו לשאוב מהמאגר שלה נתונים ברשת. גם כאשר יש צורך להזין נתוני שירים לטלפונים סלולריים, יצרניות המכשירים הניידים מתקשרות עם GN.
ב. מי שמחזיק במידע כזה נחשב למעשה למתעד עולמי של יצירות אודיו דיגיטליות ומשמש מעין ארכיבאי ראשי. לכן כאשר חברת יאהו! השיקה השנה את מאגר המילים (lyrics) שלה הדבר נעשה בשיתוף GN, שבבעלותה גם מילים לקטלוג של למעלה ממיליון שירים. בקיצור אין פלא שהרבה אפשרויות עסקיות עוברות דרכה.

אבל אני רוצה להציע שני שימושים אקטיבים, שניהם טובים מאוד ונעשים בחינם דרך האתר של GN:
1. חיפוש דיסקוגרפיה: מכל עמוד ניתן לעשות חיפוש על פי אמן, שם אלבום או שיר. במנוע של GN אתם מחפשים על 65 מיליון שירים, מעל 6 מיליון דיסקים, 20 אלף דיוידי ועוד 8 מיליון הקלטות אודיו. (והמספרים רק עולים)

2. אתמול השיקה GN יישום מבוסס פלאש שנקרא Music Map. המאפשר לראות מי מאזין למה ואיפה בכל מקום בעולם, בהתבסס על משיכת הנתונים האוטומטית מ-GN. ניתן לבחור בתפריט יבשת ומדינה, המפה עושה זום ומצד ימין מופיעות התוצאות: עשרת האלבומים הנשמעים ביותר כרגע במדינה, ועשרת האומנים הפופולרים בכלל במדינה (בישראל אין הפתעות. שימו לב שתוצאות בעברית צריך לקרוא הפוך). כלי מעניין עם פוטנציאל לחקר העדפות מוסיקליות.

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

הייתי אומר שהביטלס שולטים ביד רמה באירופה :) עדיין.

Amir אמר/ה...

ישום חביב ביותר
בחירת המדינה מהמפה מתגלה כמשימה
מעצבנת במיוחד לפחות בשואש

אנונימי אמר/ה...

מדליק לגמרי, ככל שמצפינים באירופה - המטאל הופך דומיננטי יותר וקשוח יותר. המסכנים אין להם שמש.

dis[c]over אמר/ה...

barhash

אין שום קשר לשואש, המפה היא בפלאש, כלומר מוצגת אותו דבר בכל דפדפן שיש בו נגן פלאש מותקן.

נסה את התפריט שמתחת למפה.

הוספת תגובה