דפים

יום שני, אוקטובר 15, 2007

איך למחזר קסטות

בפוסט הרבה קישורים לתמונות מדליקות, כדאי מאוד להקליק ולראות!

לכבוד blog action day שחל היום, גם הבלוג קסטה מצטרף ללמעלה מ-20 אלף בלוגרים ברחבי העולם ומקדיש פוסט לאיכות הסביבה.
בשנה האחרונה ליקטתי דוגמאות לשימושים אלטרנטיביים בקסטות הישנות שרובנו כבר לא מאזינים להן. השתדלו לצמצם כמות הפסולת ולא למהר להשליך לפח את אוסף הקסטות, כי האדמה, הים ובעלי החיים כנראה נואשים מהזבל שלנו.

הקסטות מורכבות מסרט מגנטי, ברגים קטנים עשויים מתכת שאפשר לעשות בהם שימוש חוזר, מדבקת נייר (שפחות מפריעה) והרבה פלסטיק - חומר שכדור הארץ לא אוהב.
אם יש לכם הצעות נוספות אתם מוזמנים לכתוב לי ואעדכן. חשוב מאוד שיהיה לינק לתמונה (או טקסט) שמדגימים את אופן מיחזור הקסטה. (הפוסט יהיה תחת תפריט רשימות מתעדכנות בצד שמאל)

יודגש שמדובר על מיחזור קסטות קיימות או החלקים המרכיבים אותן. לכן דוגמאות כמו USB במארז קסטה או פסל ענק של קסטה – ייפסלו! אלה חפצים שרק מאמצים את דימוי של קסטה, אבל לא ממחזרים, להפך.

להלן הצעות לשימוש אלטרנטיבי או מיחזור של קסטות:

שימוש בכל הקסטה

1. מוזיקה – אם יש לכם טייפ למה שלא תאזינו למוזיקה שבקסטות? לא בגלל שהיא באיכות טובה, אלא בגלל שיש ערך רגשי למיקסטייפ שהכנתם או הכינו לכם, בגלל הנוסטלגיה של תוכניות הרדיו שהקלטתם, החומרים הנדירים שיש בהן ואינם ניתנים לשחזור. שרון קנטור מאזינה לקסטות באוטו שלה.

2. אספנות - אחרי הכל מדובר בחפץ שיש לו עשרות דגמים וצבעים ויום אחד יהפוך לממצא ארכיאולוגי. יש אתרים שמציגים אוספים כאלה ומיותר לציין שתוכלו למכור ב-eBay ולהרוויח.

3. אומנות -
Found Tapes תערוכה מתמשכת ומרתקת המציגה קסטות שנמצאו במקומות שונים בעולם ובמקרה זה מדובר במצווה כפולה כיוון שהקסטות נאספות מהרחובות ופחי האשפה
תמונת קיר 1
פסל ראש אייל

4. צעצועים -
רובוטריקים (מומלץ להקליק על כל תמונה! מרשים ביותר);
בכתבה זו מוצע פשוט לתת לילדים את הקסטות והם כבר ישמחו לפרק ולהרכיב אותן, להשתמש באריזות כקופסאות או לבנות מגדלים

5. בגדים -
אבזמים לחגורות;


6. תכשיטים -
שרשרת 1; שרשרת 2 (קסטה קטנה)

7. תיקים וארנקים
תיק 1; תיק 2;
ארנק 1;
ארנק 2

8. ציוד משרדי:
מתקן עפרונות ועטים

9. רהיטים
אהיל למנורה
ארונית

למחזר או לא למחזר?

שימוש במארז הפלסטיק בלבד
8. נגן mp3
9. יצירת אומנות – פסלים של שלדים וגולגלות
10. ארנקים - לקנייה או בייצור עצמי
11. disk on key - לקנייה או בייצור עצמי
12. כריכת פנקס


שימוש בסרט המגנטי בלבד
13. מארז לאייפוד
14. בדים ולבוש - שמלה; כיסוי לכורסא; "בד" לסריגת תיק ערב, כובע, עגילים
15. חבל - בכתבה הזאת מוצע להשתמש בסרט לקשירת עיתונים או כסרט עטיפה למתנה, כמו כן חלקאים ממליצים לקשור בין עמודים בגינה/שדה כיוון שסרט מגנטי מרעיש כשהוא זז ברוח והדבר מסייע בהברחת ציפורים.
16. קישוט - סרטים מעוצבים לעץ חג המולד או לסוכה

הערת סיום על דיסקים: בשבוע שעבר גיליתי את הכורסה הזאת שעשויה מדיסקים. אני חושדת שאינם משומשים ולא נעשה כאן מיחזור אלא שימוש בדיסקים חדשים.
על דיסקים נכתוב בשנה הבאה
אין ספק שאפשר לעשות מהם הרבה דברים ואולי יוקדש להם פוסט נפרד בעתיד. בכל אופן החלטתי לא להתייחס לסוגיית הדיסקים כיוון שהם עדיין בשימוש. בינתיים זכרו לא להשתולל עם הצריבות ולנצל את מלוא הנפח של הדיסקים. קראו כאן על הפסולת המזיקה בגלל תחלופה גבוהה של נגנים והעלייה במספר הדיסקים המושלכים.

0 תגובות:

הוספת תגובה