דפים

יום שבת, אוגוסט 26, 2006

הקהל הוא היוצר + פסטיבל האנימציה והקומיקס

בעיתון "העיר" מהללים השבוע סרט המתעד הופעה חיה של ה-Beastie Boys ב-Madison Square Garden בניו-יורק שהתקיימה ב-9 באוקטובר 2004.
מדובר בסרט מסקרן ומיוחד במינו כיוון שצולם כולו על ידי הקהל. 50 מעריצים קיבלו לידיהם בתחילת ההופעה מצלמות וידאו ידניות Hi8 ונתבקשו לצלם את ההופעה מהזווית שלהם. התוצאה מוטרפת ואינטנסיבית, בין השאר כיוון שהתנאי היה איסור לכבות את המצלמה (כולל בשירותים). אפשר רק לדמיין איזו עבודת עריכה נדרשה בסוף.
הסרט יצא השנה בשם Awesome, I Fucking Shot That! ואורך שעה וחצי. רשמו לפניכם: יום שני 28.8 בשעה 22:00 שידור ב-HOT Prime ובהמשך הקרנות בהאוזן השלישית.
לדעתי הרעיון להגיש את החוויה במצב "נא" מושלם להופעה של הביסטיס, כי אשויץ ואומר שלפני עשר שנים זכיתי לראותם בפריס ואכן, הלוואי שהיתה לי מצלמה, אפילו סתם של סלולרי, אפילו לעשר דקות.

עם עיקרון דומה, שימו לב לרעיון של Terry McBride מנכ"ל Nettwerk (לייבל קנדי), בנוגע לאלבום של Barenaked Ladies: המעריצים יקבלו דרך אתר MySpace הקלטות של הקולות, הבאס, הגיטרות והתופים של כל שיר (שבד"כ מוקלטים בערוצים נפרדים) - ואת העריכה והרמיקסים יוכלו המעריצים לעשות בעצמם.
במקום עבודת המפיק והשליטה המוחלטת שיש לתעשייה על המוצר הסופי, מק'ברייד מציע סוג של כאוס. לפני שצוחקים (או נבהלים) - כדאי לקרוא.

עדכון 24.4.07 :
גם Beck מפיץ אלבום עם מוזיקה שמוכנה למיקסוס.
ה-Shins
מבקשים מהמעריצים לצלם במכשירים הסלולריים שלהם את ההופעה ב-Austin City Limits Festival
אתר
JamGlue ומזמין את ההמונים לערוך מיקסים לשירים שהם בעצמם מעלים. לא צריך להיות מקצוען, המנשק ידידותי ולפעמים יש גם תחרויות .
----------------------------------------------

על
פסטיבל האנימציה, הקומיקס והקריקטורה שנפתח היום בסינמטק ת"א סביר להניח ששמעתם בגלל הפרסום הרב. אני מאוד אוהבת וצורכת קומיקס, למעשה הבלוג הזה ברגע האחרון התביית על מוזיקה ולא על קומיקס. ולכן לפני שאגש לעניינינו אני רוצה בשביל הפרוטוקול להביע מחאה על העירבוב שעושים בפסטיבל בין קומיקס (ז'אנר ספרותי) ובין אנימציה (ז'אנר קולנועי).
שמעתי השבוע גם מאיש ותיק בתעשיית האנימציה בארץ את אותה מחאה: "מה הקשר בין קומיקס לאנימציה?! אני שונא קומיקס ולא מבין מה הקטע של הבועות". צודק, קומיקס זה לא אנימציה (על שנאת הקומיקס נתחשבן אח"כ). אם תלכו לכנס קומיקס בצרפת, אתם באמת חושבים שלובשי חולצות
Asterix מתעלפים מסרט חדש של Pixar? אני מבינה שבארצנו הקטנה נדרשים לאיגום משאבים וצריך להגיע למסה של קהל, אבל אפילו אצלנו - האם בפסטיבל אבו-גוש ראיתם אומנים שמופיעים בבארבי? (הרי כולם שרים ומנגנים...)

בחזרה למוזיקה: בראשון ושני בשעות הצהריים יש בפסטיבל הנ"ל אירוע אנימציה שנקרא
צליל מצוייר – סרטים שמאיירים צלילים: "לקט מיוחד במינו של סרטי אנימציה במגוון טכניקות וסגנונות, הנותנים ביטוי חזותי לצלילים. אין מדובר בקליפים הנותנים ביטוי חזותי לשיר עם מילים, אלא בהתמודדות הקשה של מתן צורה וצבע לצלילים, מלודיות ומקצבים. התוצאות עוצרות נשימה, ולפעמים מהפנטות ממש".
ואגב כן, יש קומיקס באינטרנט על מוזיקה. קוראים לו
Bassist Wanted הכרתי אותו רק לפני חודש בזכות עונג שבת ובינתיים אני מבסוטה. קחו בחשבון שזה בסה"כ סטריפ קומי, הולכים על זה בשביל הכיף.

0 תגובות:

הוספת תגובה