דפים

יום שני, ספטמבר 11, 2006

נחמד, מעניין, מוזר, cool - חדשות מוזיקה

נחמד
הגיטריסט היפני Takeshi Terauchi ולהקתו ה-Bunnys הוציאו אלבום חדש בשם Let's Go Classics עם ביצועי surf למוזיקה סימפונית קלאסית (ברהמס, שטראוס, בטהובן ועוד).
Let's Go Classics כשאני אומרת "נחמד" אני רק מתכוונת שהלוואי וזה היה מחליף את מוזיקת המעליות ו/או ההמתנה בטלפון. תוכלו לשפוט בעצמכם, את התקליט אפשר להוריד במלואו מהבלוג WFMU (שיש בו עוד כמה דברים).

מעניין
הסקסופוניסט Rudresh Mahanthappa הוציא אלבום ג'אז אוונגרדי חדש שנקרא Codebook ומבוסס על כתבי סתרים ותיאוריות מספרים.
ב- wired אפשר לקרוא על תהליך היצירה ולהאזין למספר קטעים, ביניהם The Decider שכולו טרנספורמציה של מתמטיקה למוזיקה, או Play It Again Sam שבו המתופף Dan Weiss מנגן על פי קידוד מורס. מה שיפה הוא שלמרות שההלחנה על פי נוסחאות למיניהן והאלגברה עלולה לכאורה לייצר ג'אז "אנליטי", בסופו של דבר דווקא מתקבלת מוזיקה מאוד זורמת וכייפית.

מוזר
בבלוג Music Thing מסקרים באופן קבוע מכירה מיוחדת של כלי נגינה ב-eBay. לפעמים מדובר בכלים ממש מוזרים כמו התוף החשמלי הזה, או הגיטרה המגוחכת הזאת, ולפעמים מדובר ביצירות אומנות של ממש כמו תוף-מרים של אמן לבנוני, או סט גיטרות פסיכדלי משנות ה-60 שיצרו Semie Mosely והאמן Von Dutch. הפוסט נקרא תמיד eBay of the day ומופיע בתדירות די גבוהה.

cool (מוקדש לדודי)
בחודש הבא ייהנו Brant Webb ו-Todd Russell מלילה בלתי נשכח עם להקת ה- Foo Fighters.
במהלך עבודתם במכרה זהב בטסמניה, נלכדו השניים במשך 15 יום בעקבות מפולת סלעים. בין המצרכים שביקשו (עד שכוחות הסיוע יוכלו לחלצם) – נגן iPod עם מוזיקה של ה-Foo Fighters. מנהיג וסולן הלהקה Dave Grohl ששמע על כך, החליט לעשות מחווה והבטיח לשניים "לילה גדול עם בירות". את המסר האופטימי הם קיבלו ביום ה-11 ללכידתם (!) ואכן העניין עומד להתגשם במהלך סיבוב הופעות אקוסטיות שתקיים הלהקה בקרוב בבית האופרה של סידני.

0 תגובות:

הוספת תגובה