דפים

יום רביעי, מרץ 19, 2008

תחיית הקסטה (מס' 3)

העירו לי שבפוסטים הקודמים לא התייחסתי למיצג הויזואלי של הקסטה. אולי הייתי צריכה להתחיל מהברור מאליו: הסמל החזותי של קסטה לא מפסיק לככב על בגדים ואביזרי לבוש, הזמנות למסיבות, עטיפות של דיסקים ויצירות אומנות. עשרות דוגמאות ושימושים נוספים תוכלו לראות גם ברשימה שכתבתי בעבר על מיחזור קסטות.
בדימוי מעורר הנוסטלגיה של הקסטה עושים שימוש באתר החדש Mixwit (תודה לקלינמן על ההפניה). כמו אתרי מיקסטייפ אחרים, הגולשים מוזמנים להכין אוסף שירים ולהקדיש או לשתף אותו עם אחרים, דרך מייספייס, בלוגר, פייסבוק ועוד. אבל הם גם יכולים לשלוט על עיצוב המיקסטייפ שמוגש על "קסטה" וירטואלית. ניתן להעלות תמונות, לשנות צבעים וטקסטים ולעצב קסטה אישית שתנוגן דרך האתר (ויש אפילו אנימציה שמסובבת את הסלילים :-)
ואם כבר מיקסטייפ שימו לב לתכנית הרדיו של Dinosaurs and Robots: בכל שבוע ביום ששי, הם ישדרו מוזיקה מתוך קסטות ישנות שנמצאו במזבלות או נרכשו ב- garage sales. חייבים להודות שמדובר במעשה די מקורי ואמיץ. באתר תוכלו כמובן לראות את רשימת השירים ולהאזין.
לסיום, ירדן לוינסקי מהקולקטיב מפנה לפנינה אמיתית – סקירה מדהימה של מכשירי הטייפ הגדולים שנהגו ללכת איתם ברחוב וגם היו אצל חלקנו בבית. הסקירה מתחילה מ-1980 ועד דעיכת המכשיר ב-1989. הכתבה מפרטת עשרות דגמים של טייפים בליווי תמונות קאלט, נותנת סיקור תרבותי מצוין של התופעה וזה תענוג לראות כיצד ניסו החברות לנפח את הטייפים עוד ועוד ולהוסיף להם כל מיני שכלולים. חובה לדפדף כרונולוגית!

0 תגובות:

הוספת תגובה