דפים

יום שישי, ינואר 21, 2011

לקנות מוזיקה דרך גרופון – צרכני מוזיקה באתרי מכירות קבוצתיות


לאחרונה יש הרבה ידיעות על אתר הרכישות הקבוצתיות Groupon שנסק תוך שנה למעמד שבו הוא יכול להרשות לעצמו לסרב להצעת רכישה של גוגל ב-6 מיליארד דולר.
 איך זה עובד
1. בכל יום מופיעות בגרופון הצעות יומיות, בכל תחום, לקופונים עם הנחות משמעותיות, בדרך כלל על פי אזורים גיאוגרפיים, אבל לא רק.
2. ההנחה תקפה רק אם מספר מינימום של משתתפים רוכש את השובר הספציפי ולכן יש אינטרס לגולש להמליץ ולהפיץ את העסקה.
לפני שבועיים התבשרנו שגרופון נכנסים לישראל ואני מודה שהתחלתי קצת לפנטז בראש תסריטים בהם שוקי וייס מציע קופון של 40% הנחה על כרטיס להופעה של אינטרפול בגני התערוכה בתנאי שיש 3000 נרשמים לעסקה.
חשוב להדגיש שהעסקאות צריכות גם להיות כדאיות ומשתלמות וגם שכיחות וקבועות כך שממש יהפכו להרגל צרכני וצורת קנייה שגרתית. כי הפואנטה היא כל השנה ליהנות מהופעות במחירים טובים ולא להתנפל על הנחה באופן חד פעמי כאילו קיבלנו מבצע מאיזה בנק...
לפחות בארה"ב שני התנאים מתקיימים, גרופון ואתרים דומים יוצרים סוג של תרבות צריכה חברתית ומשהו שם כנראה עובד טוב כי נכון לעכשיו זו חברת ההיי-טק עם קצב הצמיחה הגדול ביותר בהיסטוריה.
 גרופון ומוזיקה
לפני חודשיים גרופון נכנסה לראשונה לשוק הורדות המוזיקה עם האלבום LOUD של ריהאנה. שוב, העיקרון הוא שככל שיותר אנשים מעוניינים כך העסקה משתלמת. צפויות השנה עוד כ-650 עסקאות מוזיקה באתר ובמידה מסוימת בגלל ההמלצות ו"האופי החברתי" של גרופון הוא עשוי להפוך לעוד מדד רייטינג לתעשיית המוזיקה שאוהבת לספור "לייקים" בפייסבוק או להסתכל על גרפים ב-Last.fm.
אתמול נשבר שיא "ההנחה הקבוצתית הגדולה ביותר אי פעם" באתר המתחרה LivingSocial: מעל 1.3 מיליון גולשים רכשו קופון 50% הנחה על כרטיס מתנה וירטואלי של אמזון בשווי 20 דולר. במילים אחרות 10 דולר במתנה, סכום חביב לרכישת דיסק או ספר. האם נראה בקרוב מבצעים דומים של "האוזן השלישית" בגרופון הישראלי?
אני ממליצה להיכנס לעמוד העסקה של רדיו KCRW בגרופון כדי לראות שימוש אופייני ונכון באתר. תחנה ציבורית בלוס אנג'לס, שתומכת גם במוזיקה עצמאית, מציעה 50% הנחה לכרטיס חברות שכולל בין השאר הנחות להופעות, זכאות למתנות כמו דיסקים וכרטיסים ועוד.
שימו לב בתחתית העמוד למידע הנוסף - ביקורות על התחנה, דיון בתגובות וכמובן צורת הניסוח של ההטבה - בגרופון נוצרה איכשהו מסורת של ניסוחים יצירתיים וחברות אכן משתדלות להשקיע בטקסטים מקוריים, יש אפילו טענה ש"הכתיבה היא ליבת העסק".
אגב, אנשי הרדיו בארה"ב כבר רואים בגרופון מתחרה שלהם בשוק הפרסום, שימו לב לדברים של Jim Kerr בראיון הזה.

עדכון 1: עם פרסום הפוסט יאיר יונה כתב לי על האתר Groupees שמתכוון למכור מוצרים דיגיטלים בתחום הבידור (מוזיקה, משחקים, סלולרי...) בשיטה שעל הדרך עוזרת לאמנים לשווק את עצמם: מכירה מוזלת מאוד למקסימום 48 שעות עם גיוס צרכנים ויראלי שנעשה דרך פייסבוק וטוויטר.

עדכון 2: במאי 2011 נחתם שיתוף פעולה בין גרופון ל-Live Nation לגבי כרסטיסי הופעות

0 תגובות:

הוספת תגובה