דפים

יום ראשון, יוני 15, 2008

חוק זכויות יוצרים החדש – סדרת הרצאות

שוב הודעה שקיבלתי ברגע האחרון ולכן אני כותבת עליה כאן במקום בלוח הכנסים וההרצאות הרגיל (בבקשה תיידעו אותי על אירועים כאלה!)

במכון להשתלמות עו"ד באוניברסיטת ת"א תתקיים סדרת הרצאות בנושא חוק זכויות היוצרים החדש שנכנס לתוקף בחודש שעבר.
בשמות ההרצאות אין התייחסות מפורשת למוזיקה אבל אני בטוחה שתהיה נגיעה גם בעניין זה (למשל בהרצאה על היבטים דיגיטליים) ובכל מקרה מדובר במרצים ואנשי משפט המובילים בארץ בתחום ולכן כדאי להשתתף ולהתעדכן.
ההרצות יתקיימו ב-17.6 וב-24.6 בשעות אחה"צ. טופס הרשמה ותכנית מלאה בקישור זה.


קריאת האזנת השלמה...

ברדיו קול הקמפוס (106fm) שודרה לפני כמה חודשים תכנית על הלייבל קוליפון שכתבתי עליו כאן בהרחבה. לאון פלדמן אירח את אורי ורטהיים שסיפר על קוליפון והשמיע חומרים נהדרים.
היה לי כיף לקבל קרדיט ולשמוע בתכנית את שניהם מציינים את הפוסט הנ"ל שכתבתי בקסטה! בכל מקרה האזנה לתכנית מומלצת ביותר. מובטח שתגלו עוד סיפורים מעניינים על הלייבל וכמובן הרבה מוזיקה. ניתן להאזין לתכנית המוקלטת באמצעות קישור זה. (זמן ההורדה נמשך כמה דקות)

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

או, הנה דוגמה מצוינת למשהו שדיברנו עליו ממש אתמול. הייתי יותר משמח להגיע למפגש השני בעניין חוק זכויות היוצרים החדש, ולשמוע את פרופ' ניבה אלקין-קורן וד"ר אסף יעקב - אפילו הייתי ממליץ לכמה חברים שלי לבוא!

אבל מה? זה עולה 180 שקל! זה כמו הופעה של דינוזאור ג'וניור, בערך!

קסטה אמר/ה...

אם אתה יוצא מנקודת מבט של בלוגרים ומוזיקאים, לא ברור לך למה רק בשביל להאזין להרצאות שאמורות להעשיר את הידע שלך צריך לשלם כזה סכום. אבל אם היית עו"ד שמתפרנס מהתחום מדוע שלא תשלם (או מקום עבודתך) על כנס בן יומיים שהוא בעצם קורס והשתלמות מקצועית ע"י מיטב המשפטנים בארץ בתחום? האם מוזיקאים מקבלים מבתי הספר למוזיקה השתלמויות מקצועיות בחינם? (לא מדברת על סדנת אמן)
בכנסים מקבלים בדרך כלל גם סוג של בילוי ומפגש עמיתים והתעדכנות בחידושים. יש אנשים שכל החבילה הזאת שווה להם כסף כמו שלך ולי שווה הופעה של דינוזאור ג'וניור כסף.
במקרה הספציפי מסכימה שמדובר במחיר גבוה יחסית לאוניברסיטה שאמורה להיות גוף ציבורי ובמובן מסוים אנחנו משתתפים במימון שלה כמוסד מחקר ואולי זה מריח קצת מאליטיזם למרות שאני לא יודעת מה העלויות, אך באופן עקרוני חושבת שזה בסדר לדרוש כסף בכנסים מקצועיים כמו בכל מקום בעולם.
ועוד נקודות למחשבה:
1. מדוע שהמארגנים והמארחים לא יקבלו תמורה מסוימת על ההשקעה בארגון האירוע? גם כשהמחירים גבוהים "עודף" כסף הוא לא תופעה שכיחה בעקבות כנס.
2. לא כל גוף יכול להיעזר בספונסרים ופרסום, וגם אם כן יש ארגונים שנאלצים לסנן חסויות מסוימות כי יש חשיבות לאופי הדוכנים והמציגים, בכנסים רבים המשקל והאיכות של התערוכה לפעמים שווים לחשיבות ההרצאות.
3. כשיש תשלום למארגנים יש אינדיקציה כמה יבואו ואיך להתארגן ויש לכך חשיבות עצומה, ולך תדע אולי כסף בקופה יופנה לשיפור הכנס. מצד שני גם אצל המשתתפים נוצרת מחויבות ורצינות בהשתתפות. זה משפיע על המוטיבציה שלך לקחת חלק פעיל בכנס, להמליץ לאחרים רלבנטים להצטרף וכו'.
4. ולמה שלא יגיע היום הרחוק שבו למארגנים יהיה סופסוף כסף לשלם למרצים בכנסים? נכון שמרצים עושים זאת גם עבור קרדיט ופרסום אבל אם אעשה פארפראזה + מאש-אפ על התגובות לפוסט המכונן של גדי שמשון שהתייחס לאי תשלום על כתיבה מקצועית http://www.notes.co.il/gadi/40837.asp
מדוע לצפות ממרצים להופיע בחינם? האם יש אנשים שעושים עבודות הנדסה תמורת קרדיט או רופא שעושה טיפול שורש בחינם תמורת חשיפת שמו? בעולם המוזיקה דרישה לתשלום אינה תאוות בצע אלא דרישה להערכה על מקצוענות ועל כשרון (וכיסוי עלויות). לכולם ברור שלדינוזאור ג'וניור והמקום בו היתה ההופעה מגיע 180 שח. מדוע גם לא לאנשי מקצוע שחשוב לנו ללמוד מהם ולשמוע אותם מדברים? לפחות סכום סמלי! אמנם הם מרצים רק חצי שעה ולא מזיעים, אבל בשביל החצי שעה הזאת למדו, חקרו והתמקצעו במשך שנים (והלימודים לא היו בחינם)

הוספת תגובה