דפים

יום שבת, יולי 21, 2007

Lyrics Plugin מול Yahoo! Lyrics: דוד וגוליית

לפני שנה כתבתי על חיפוש מילים לשירים והפתרון של תוכנת evil lyrics, ואפילו הבטחתי פרס למי שימצא ברשת את מילות השיר The Bride Ship של Crime & the City Solution.

השבוע מלאו למאגר מילות השירים של יאהו! שלושה חודשים. הוא הושק בתרועה גדולה ונחשב למאגר החוקי הראשון ברשת (חוץ משירונט...)
המאגר פועל בשיתוף חברת Gracenote ומכיל כחצי מיליון שירים, אך ורק של אומנים החתומים בארבע חברות המוסיקה הגדולות (חיסרון 1).
לדעתי החיפוש באתר מתנהל בכבדות יחסית לשירות המבוקש – אחזור טקסט קצר (חיסרון 2), והמראה שלו מעצבן ומלווה בפרסומות ענק (כרגע יש באנרים של מקדולנדס המכסים את רוב העמוד (חיסרון 3).
רשימת התוצאות מביאה קודם קישורים ממומנים (אוף) ואח"כ רשימת שירים שהמילים אותן הקלדתם בתיבת החיפוש מופיעות בתוכם. (חיסרון 4, אמנם אפשר למקד את החיפוש, אבל ברירת המחדל היתה צריכה להיות חיפוש בשם השיר). החיסרון האחרון (6) הוא מגוחך וכבר זכה לביקורת: אי אפשר להעתיק את המילים. נו באמת.
יש גם יתרונות, אך הם די ברורים מאליהם:
המאגר חוקי ואמין, בלי חלונות קופצים ושגיאות בטקסטים, ויש גם סינכרון נחמד עם מנוע החיפוש של יאהו! – אם תרשמו שם שיר או אמן ולאחריה תרשמו +lyrics, התוצאה הראשונה תמיד תפנה למאגר.
לעומת אתר המוסיקה המסורבל והבומבסטי הזה, שבעצם רוצה להיות חנות הורדות ורק מתחפש למאגר טקסטואלי, שימו לב לפלאג-אין החכם הבא:

Lyrics Plugin הוא תוסף ממש קטן ופשוט להתקנה (ללא רוגלה או ספאם) המותאם לנגנים media player או winamp, אשר באופן אוטומטי מציג את מילות השיר שמתנגן אצלכם במחשב מתוך קובץ או דיסק, העיקר שיהיה רשום בבירור שם האמן ושם השיר על מנת שניתן יהיה לזהות את המילים המתאימות.
מדובר בהורדה שחובה לנסות! המילים מופיעות בצורה נקייה וברורה תוך שניות (גם בעברית), בלי פרסומות ובתוך הנגן (לא גולשים לשום אתר ואין צורך לפתוח דפדפן)
החיסרון הוא גם היתרון: המאגר עדיין קטן יחסית. אבל אם יש שיר שלא מופיעות עבורו מילים - תוכלו בעצמכם להוסיף אותן תוך שניות על ידי העתקה ממסמך וורד או אתר אחר – וכך תרמתם לכולם.
עיקרון העריכה הזה כבר היה קיים במאגר מילים מבוסס ויקי כמו פרויקט Lyrics Wiki המאורגן, אלא שהפעם העניין נעשה בקלות ובמהירות, על ידי העתקה לתוך הנגן וללא הצורך להירשם לאתר באינטרנט.
התרומה הראשונה שלי היתה כצפוי The Bride Ship - מעכשיו מי שינגן את השיר יוכל לראות את המילים שעד היום לא הופיעו ברשת. הפרס עובר לתחרות הבאה.

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כבר שנים שאני מנסה תוספים ל-Winamp שמציגים מילות שירים. הטוב ביניהם לטעמי הוא Leo's lyrics, כי הוא הכי נוח ובעל מאגר גדול. עם זאת יש לו לא מעט באגים.

אבל תמיד אני מחכה שמישהו יכתוב כבר את הפלאגין המושלם שהוא גם הפלאגין הכי פשוט להכנה. כל מה שהוא צריך לעשות זה לחלץ את שם השיר והאמן מקובץ ה-MP3, ולהריץ חיפוש גוגל בתוספת המילה lyrics, ולהציג לך את העמוד הראשון שהתקבל.
כך המשתמש מנצל את כל האינטרנט ולא מוגבל באף מאגר.

יכול להיות שאף אחד לא חשב על זה חוץ ממני?!

הוספת תגובה