דפים

יום שישי, אוגוסט 18, 2006

הופעות סאונד ואומנות דיגיטלית

השבוע הייתי בסליחה, איך יוצאים מכאן? במרכז הישראלי לאומנות דיגיטלית בחולון. האירוע השלישי (מתוך תשעה) בסדרת הפזורה - תכנית סאונד ומוזיקה ניסיונית שמתקיימת במרכז הנ"ל. את האירוע ארגן ערן זקס שגם הופיע והציג באירוע בעצמו.
בעבודה Lost and Sound, הרכיב בניה רכס עשרים טרנזיסטורים שמשדרים כלום, כלומר מכוונים לאזורים מתים בסקאלה. התוצאה היא כלי נגינה חדש.
Lost & Sound – בניה רכס
הקליפ שתעד את A Slow Walk for Longplayer היה מהפנט (למי שלא יודע אוהד פישוף חצה את גשר לונדון בהליכה איטית מאוד שארכה כמעט 10 שעות). פסקול הקליפ נלקח מתוך היצירה Longplayer של Jem Finer שתתנגן אלף שנה ללא הפסקה (מבלי לחזור על עצמה) ונערך בצורה מושלמת על ידי פישוף. אני כמעט בטוחה שאת הקליפ עצמו ערך אדם הורוביץ (כן חברה?)
מאוד אהבתי את תום, מעיין הבתולים של אורי דרומר שבנה מכשיר המייצר סאונד בעזרת תנועה של מים בתוכו (קונסטרוקציה לא פשוטה שכללה כיור וכלי מטבח...), ובצמוד לו חממת צמחים שהפיקה סאונד מהתאורה שפעלה עליה (אל תשאלו אותי איך). היה ממש נעים להיות בחדר הזה ומענין להסתכל על הצלילים שנוצרו מופיעים על תוכנת ה-Max שרצה על המחשב. (ואולי לא פחות חשוב, דרומר לבש חולצה של Lydia Lunch. יותר אמירה מזה? :-)

הערה למארגנים: הופעות האילתור האלקטרו-אקוסטי התקיימו בצמוד לחדר שבו אמנון וולמן הציג את חולצת הרמקולים הצבאית. לבישת החולצה היתה אמורה להיות חוויה אינטימית שבה הסאונד התפשט דרך הגוף ובכלל הכל עבד על תחושות. אלא שבכל פעם שהתקיימה הופעה היה בלתי אפשרי לשמוע ולחוות את מה שניסה וולמן להעביר בגלל הבאסים והווליום מחדר ההופעה. במבנה כה גדול כמו של המרכז היה ראוי להתמקם אחרת.

רשמו לפניכם את אירועי הסאונד הבאים של הפזורה:
5.9.2006 - חידה: מה הקשר בין קונג פו לגלידה? / מאיה דוניץ
26.9.2006 - מסע רפאים / לויק קסוס, דניאל הופמן, ז'אן קלוד ג'ונס, סטפן הורנשטיין, יעל תאי, נדב עשור
17.10.2006 – Seventeen Migs of Spring / Seventeen Migs of Spring
7.11.2006 – חול / אורי דרומר
28.11.2006 – גזופינקסט (gezoofinkst) / יוני סילבר
כל האירועים מתקיימים ב-20:30, מחיר כניסה 20 ₪. יוצרי התכנית הם אילן וולקוב, אסף תלמודי ואייל דנון.
-----------------------
בהקשר זה צריך להזכיר את c.sides, פסטיבל בינלאומי למוזיקה אלקטרונית ולאומנות דיגטלית שיתקיים בבנייני האומה בירושלים בסוף החודש. 3 ימים, 100 אומנים (רבים מחו"ל), 80 הופעות, 3 במות. פרטים מלאים באתר הפסטיבל. מי שיפקוד מוזמן לכתוב ולספר איך היה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נשמע מעניין ביותר, לא הייתי מודע לזה בכלל

תודה על הפוסט
(-:

אנונימי אמר/ה...

thank god for kaseta!

הוספת תגובה