דפים

יום ראשון, יולי 23, 2006

הופעות חיות

בשבוע שעבר פורסם טור אורח שלי על הופעה של ה-Cure בבלוג "עונג שבת". הטור מתפרסם במסגרת "ספירת העונג".
הקמפיין הנ"ל הוא יוזמה שהזכירה לי שבתחום ההופעות החיות לא זכינו לשדרוג גדול מאז האינטרנט. לפעמים משודרות הופעות חיות ברשת (Live8 היה דוגמא מפורסמת), אבל זה לא שכיח וממילא לא מהווה תחליף לחוויה אותה מבקש מי שרוצה להיות נוכח בהופעה. לדעתי בכל זאת כדאי לשדר יותר ובאיכות גבוהה, בסופו של דבר זה פותח את התיאבון לדבר האמיתי.

מידע - שיפור
כחלק ממהפכת המידע הכללית, גם לגבי הופעות יש לנו מידע הרבה יותר שלם.

אתרי מעריצים/אמנים
(רשמיים או לא-רשמיים) – מאלה מקבלים מידע על הופעות מתוכננות, על הרכב הנגנים והאורחים ולפעמים גם על הפלייליסט המשוער.
אפשר להתנחם גם בביקורות וחוויות "יד ראשונה" ושפע תמונות מהופעות שכבר התקיימו (פעם זה היה כל כך נדיר, היינו סוחרים בתמונות שהגיעו מחו"ל דרך לוחות "מעריב לנוער").
דוגמאות:
דייויד בואי – מאגר נתונים על כל הופעותיו אי פעם;
אם נפלת על אמן קשוב אפשר לנסות להשפיע. בעקבות פנייה שלי (בדואל) סיפר לי דן תורן הרבה מראש על הופעה שהוא מתכנן בבארבי עם אורחים. ביקשתי ממנו לקראת ההופעה את "ידיעות מניקרגואה" הנוסטלגי. הבטיח וקיים (חלקית :-)
אתרי משרדי כרטיסים, מועדונים ואולמות – בארץ מופיעים לוחות הופעות בטווח של חודש-חודשיים. דוגמאות: Zappa; הבמה; הדרן; תיאטרון גבעתיים...
בחו"ל הטווח הוא אפילו של שנה, הנה רשימת ההופעות ברחבי צרפת בשנה הקרובה. לפני עשר שנים לא הרבה ישראלים ידעו ואמרו בקלילות "באוגוסט אני בפריז לראות את מוריסי".
לסיכום: יותר מידע קדימה (ואחורה) בזמן; יותר רחוק בגלובוס.

רכישת כרטיסים –נכון להיום אכזבה
אתרי אולמות ומועדונים עדין לא מאפשרים רכישה ישירה וצריך להרים טלפון בשעות הנכונות. יותר מקוממת העובדה שאם כבר מתאפשרת קניה מקוונת באתרי משרדי-כרטיסים נדרשת עמלה נוספת. (קסטל, על מה בעצם אנחנו נענשים?)
לפעמים יש קופונים והנחות באתרי מועדונים, דבר שעשוי להשתלם בסיכום שנתי למי שמרבה לפקוד הופעות.
לאחרונה כנראה שגם הספסרות מגיעה לרשת. מישהו ניסה את אתר "ספסר"?
קיימת גם אפשרות תיאורטית לזכות בחינמים בהגרלות שנערכות באתרים הגדולים
דוגמאות: חפשו מבצעים והגרלות בעמודי הבית של וואלה!
לסיכום: נחמד ומועיל אך לא מספיק. ההופעה האחרונה שהייתי, התאפשרה רק בזכות מתנת יומולדת. תודה לך איילת על נס רוקנרול

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אל תשכחי שיש לנו גם את יו-טיוב שמאכסן מספר לא מבוטל של הקלטות מהופעות חיות ובוטלגים מיד ראשונה שאי אפשר להשיג בשום מקום אחר. ואני מדברת על הקלטות מהיום-להיום, על הופעות שמתרחשות ממש בשעות אלו ומחר כבר יהיו כולן אונליין.

אנונימי אמר/ה...

ואני חושבת שראוי לקחת דוגמה מיוסי בבליקי (סולן להקת פונץ', למי שאינו מצוי בחומר), שמעודד הורדת שירים (טוב, זה גם בגלל שלא ניתן להשיג את האלבום הראשון שלו בחנויות, ותודה להד ארצי) והופעות שלו באינטרנט, ואף מעלה הקלטות מההופעות בעצמו. לדוגמה http://www.babliki.com/tmuna/tmunaplaylist.html
כנראה יש אמנים שהפנימו את כוחו/ה של האינטרנט בהפצת מוזיקה.

הוספת תגובה