דפים

יום ראשון, יוני 04, 2006

למה אין פתרון הולם למסחר "P2P" של מוזיקה יד-שניה?

מה עושים בישראל כשרוצים לקנות, למכור או להחליף תקליטים ודיסקים משומשים בצורה ישירה? (כלומר מסחר בין אנשים פרטיים, בלי חנויות או מתווכים). יש כמה אופציות ברשת, אף אחד מהן לדעתי לא מזהירה:

eBay ודומיו- לא כולם יודעים ו/או מעוניינים להתעסק עם ebay ולישראלים זה לא במיוחד אטרקטיבי בגלל המשלוח: הרבה לא רוצים להתעסק עם קונים/מוכרים ישראלים, המשלוח יקר ולשלוח תקליט בצורה בטוחה בדואר זה פרוצדורה;
פורומים מוסיקה יד שנייה (כדוגמת וואלה!) - המודעות "נקברות" בתחתית הפורום, יש אי סדר וחוסר אחידות בפרטי המודעות ואפשרויות החיפוש לא ממש קיימות;
אתרי תיווך - משאירים לעצמם עמלה, מעצבן.

מה הייתי רוצה? שיתנו לנו זירה מקוונת למכור ולקנות תקליטים ודיסקים בצורה מסודרת ונקייה מעמלות. עובדה: המודל כבר קיים מספר שנים בשוק הספרים המשומשים.
שני אתרים טובים לקניה ומכירה של ספרים משומשים, מאפשרים קיטלוג מצוין לכל פריט ולא הוקמו למטרות רווח: FindABook (של חברת "סינרגיה") ו"עם הספר" (של נימרוד להבי), לא מתערבים ביחסי מוכר-קונה ומספקים מנשקים נוחים ומערכת פורומים.
פניתי לבעלי האתרים האלה בשאלה האם יש סיכוי שיסכימו לתת פלטפורמה זהה לתחום המוזיקה ולצערי התשובות היו: "יש תכנון לכך אבל כרגע אין תקציב..." (FAB) "יש סיכוי אבל לא בחודשים הקרובים - אני צריך זמן פנוי בשביל זה ..." (להבי)

האם מישהו מוכן להרים את הכפפה? מי שמכיר/ה הצעות חדשות בעניין מוזמן לכתוב.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

באופן אישי, אני לא מסוגלת להיפרד מאף דיסק שלי (טוב, נו, את הדיסק הראשון של קיילי מינו השארתי אצל הורי והוא פשוט התפוגג - והיי - זה לא שאני לא מתחרטת על זה מדי פעם), אבל זה אכן רעיון לא רע, לייצר פלטפורמה שתרכז רשימות של דיסקים "מיותרים" של החברים באתר (תוך שימוש בתוכנות בסגנון music collector).

אנונימי אמר/ה...

אני שמח מאוד לקרא שאני לא בודד במערכה. לפני הרבה זמן ניסיתי להציע למפעילי האתר findabook לכלול באתר שלהם מדור לדיסקים, ונעניתי בשלילה. בנוסף, ניסיתי לארגן פינת מכירה בפורמים רלוונטים, וגם שם העניין רק נעשה מבולגן. כחובב מוסיקה קלאסית מושבע אני רוכש די הרבה דיסקים. נוכחתי שאפשר להנות מאוד מדיסק חדש גם אם קונים אותו משומש, ואכן מצאתי מעט חנויות בת"א שמתמחות במכירת דיסקים משומשים. אם היה קם אתר בו ניתן היה למכור ולקנות דיסקים משומשים המבחר היה הרבה יותר גדול, ומחירי הקניה היו הרבה יותר זולים. החנויות שהזכרתי גובות עמלה לא קטנה על השרות שהן נותנות. הרעיון של findabook הוא מצוין, ואני מאוד מקווה שמשהו אכן ירים את הכפפה ויקים אתר דומה לדיסקים.

אנונימי אמר/ה...

באתר "עם הספר" הוספו קטגוריות מוסיקה וסרטים
עם הספר

קסטה אמר/ה...

אנונימי - נכון מאוד! דיברתי לפני כמה חודשים עם בעל האתר בנושא ובקרוב אכתוב על כך

הוספת תגובה