דפים

יום שבת, יוני 17, 2006

last.fm –מוזיקה ו- web 2.0

מי שטרם מבין/מכיר מה זה web 2.0 – כדאי לקרוא הסבר כאן. בקצרה: "שירותים אינטרנטיים המאפשרים לגולשים להשתתף בקביעת תוכן האתרים בהם הם מבקרים וליהנות משיתוף במידע עם גולשים אחרים".
בשנים האחרונות גם הגולשים עצמם הם אלה שמזינים מידע ותוכן לרשת: בלוגים (תגיות), תמונות (flickr), וידאו (YouTube), מוזיקה (My Space), העדפות (Pandora) וכן הלאה – התכנים והאנשים באתרים אלה מתחברים ומקושרים.
איך זה בא לידי ביטוי במוזיקה? אתרי web 2.0 למיניהם מרחיבים בצורה אדירה את החוויה החברתית-מוזיקלית: מצד אחד הידע המוזיקלי שלנו מתרחב ע"י היכרות עם חומרים חדשים, ומצד שני הם ממקדים ומקרבים אותנו אליה, כיוון שהיא נעשית הרבה יותר מותאמת להעדפותינו.
last.fm הוא דוגמא קלאסית למיצוי האפשרויות האלה.

last.fm

last.fm מאפשר לכל אחד ליצור תחנות רדיו מותאמות אישית עם מוזיקה מועדפת, לקבל רשימות מידע ותחנות רדיו אחרות דומות בהתבסס על המלצות של אחרים בעלי טעם דומה, וכמובן ליצור קשר עם חברים אחרים ולהצטרף לקבוצות דיון של ז'אנרים מוזיקליים או אמנים ספציפיים.
שילוב כל אלה הופך את last.fm ל"מפלצת" של קהילה חברתית-מוזיקלית. לכל חבר בקהילה ולכל אמן/להקה יש עמוד מידע שכמובן ניתנים לשינוי ועריכה (wiki) ולתיוג (tags) ובקיצור הדינאמיות והרישות כמעט אינסופיים.
מגיעות גם מחמאות על העיצוב והשימושיות באתר שמופעל ע"י Audioscrobbler, מי שאחראים לפיתוח מערכת החיפוש על מאגר עצום של פרופילים מוזיקליים.
יש דברים שמבינים רק כשמתנסים. אני מציעה פשוט להיכנס לאתר, להקיש שם של זמר אהוב ולהתחיל במסע.

הנה רשימה של עוד עשרות אתרי web 2.0 מתחום המוסיקה.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

I think that such services are the pure result of "If you can't beat them join them".

Viva la revolution!

אנונימי אמר/ה...

טוב, אני לא יודעת אם אנחנו נזכה לראות את המהפכה, אם תגיע, אבל לפחות נדע שהיא בדרך.
ותודה רבה על האינפורמציה השימושית בבלוג בכלל ובפוסט הזה בפרט!

אנונימי אמר/ה...

כמו תמיד כיף לקרוא , להשכיל ולחשוב

הוספת תגובה