דפים

יום שלישי, יוני 27, 2006

רדיו פנדורה צריך חינוך

אחרי הפוסט על web 2.0 בו הזכרתי את Pandora הסתבר לי שלא כולם יודעים במה מדובר. כיוון שליידע כמה שיותר על פנדורה זו מבחינתי מצווה, אציג במשפט אחד: רדיו באינטרנט, על פי העדפות וטעם אישי, באיכות streaming מעולה ובחינם.
לב הפרויקט הוא המיפוי שעברו 400 אלף שירים במאגר. מייסד פנדורה Tim Westergren מספר שתהליך ההאזנה והניתוח נעשה בחדר אחד, בו ישבו יחדיו 35 מומחים.
כיוון שנכתבו על השירות אינספור שבחים והסברים, אני מפנה את מי שרוצה להכיר ל"תיבת פנדורה טובה", כתבה ב-YNET מאת רוני שני. כדאי.
בעצם רציתי לספר כאן מה למדתי על פנדורה אחרי שימוש אינטנסיבי של חצי שנה:
1. אל תוותרו ואל תתעייפו לסמן לגבי כל שיר ושיר האם הוא אהוב עליכם או לא. זה קצת מתיש אבל בפירוש מניב תוצאות. ככל שהזמן עובר ה-playlist המוגש לי הולך ומשתפר ונעשה יותר מדויק: כלומר יותר שירים ואמנים לבקשתי והרבה פחות שירים חדשים שלא מתאימים לי, במלים אחרות – פנדורה מצליח להכיר לי דברים טובים ולהרחיב את רשימת האמנים בסגנון המותאם לטעם שלי. וזו הרי כל הפואנטה.
2. צדק מי שטען בתחילה שאין מבחר מספיק גדול של שירים ואמנים, אך המצב הולך ומשתנה. בכל חודש מורגש שהמאגר גדל.
3. אם יש לכם טעם מוזיקלי מגוון, חשוב מאוד לפזרו על מספר תחנות. הגדירו תחנה בסגנון מוזיקלי מסוים והזינו לתוכה רשימת אומנים ושירים מועדפים באותו סגנון בלבד. אם תעשו "סלט", פנדורה יתקשה להתיישר אתכם ולמעשה לא מיציתם בכך את יכולות Genome.
לסיכום, חינוך לטווח ארוך משתלם.
אגב, לאחרונה נוסף באתר backstage: מנוע חיפוש פשוט ויעיל של אומנים ושירים. בתוצאות המתקבלות יש דיסקוגרפיה, ביוגרפיה וקישורים ישירים לרכישת הדיסקים.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אבל הם מבקשים מיקוד אמריקקי... :(

קסטה אמר/ה...

לא אמורה להיות בעיה
נסה להקיש סתם 5 מספרים
הנה קח למשל את המיקוד שרשמתי23434
זה עבד

אנונימי אמר/ה...

I would like to add my experience with pandora since penny told me about it. It has been a great pleasure having it always in the backround but yes it deffinitely needs a lot of attention to keep remindng him which ones you don't like otherwsie they try to sell all sorts of stuff...

הוספת תגובה