דפים

יום חמישי, פברואר 25, 2010

דוט music. – סיומת דומיין לאתרי מוזיקה

בשנים האחרונות מתנהל קמפיין להוספת המילה music כסיומת גנרית רשמית לאתרי אינטרנט שעוסקים במוזיקה. (כמו הסיומות org .com. וכו')
היוזמה נקראת בפשטות "דוט מיוזיק" (music.) ובשנה האחרונה תפסה תאוצה בזכות קמפיין ברשתות מייספייס, פייסבוק, וטוויטר (שם נמצאים רוב העדכונים בנושא) ויש אפילו ערך בויקיפדיה וגם שיר נושא (כן, בפזמון ממש שרים "dot music yeah")
המטרה - לגייס תמיכה ציבורית רחבה ככל האפשר שתפעיל לחץ להשקת הדומיין החדש. העצומה המקוונת נמצאת באתר הראשי של היוזמה (עד כה נאספו מעל 2 מיליון חתימות), שנמצא בבעלות Constantine Roussos.

כמה זמן שאני מנסה להבין מיהו קונסטנטין רוסוס, מוביל היוזמה והדובר הראשי שלה. הוא מנהל מסע הסברה למען הסיומת music כולל הופעות בכנסים מרכזיים של תעשיית המוזיקה, והציג לפני כמה שנים תכנית עסקית עבור קהילת המוזיקה שזכתה להערכה רבה. האתר music.us בבעלותו משמש כארגון הגג של כל הפרויקט.
מהדרך בה רוסוס מתאר את עצמו, נראה שידו בכל. למרות שמגדיר עצמו גם כמוזיקאי הוא ללא ספק יותר בצד של הביזנס המקוון מה שאולי מסביר את המטרות מאחורי music.
חוץ מהעובדה שמדובר בסיומת ברורה ומובחנת לאתרי מוזיקה, שתסייע בשיווק ומיתוג של מוזיקאים ברשת, הכוונה היא גם לתת דרך הדומיין פלטפורמה שמסייעת להסדיר את הפעילות המקוונת והתגמולים של האמנים. אם הבנתי נכון, אמן שרושם עצמו עם דומיין music יוכל לקבל, תחת הגג של music.us, סל אפשרויות לניהול שירותי מוזיקה מקוונים לרבות רישוי, הורדות, סטרימינג, מכירות ועוד.
הלוגו הרשמי
כיוון שאיני מוזיקאית קשה לי לשפוט עד כמה זה נחוץ ומועיל והאם באמת כל המערכת תפעל לטובת האמנים. בסך הכל הביקורות טובות והרוח אופטימית. מצד שני עוד לא ברור מתי יצא לפועל, מה יהיה מחירו של דומיין music. וכיצד מוכיחים שראויים לקבל אותו? את סיומת edu. למשל יכולים לקבל רק מוסדות חינוך בארה"ב, את זה קל להוכיח. אבל מה יקרה במוזיקה? האם בלוגים יוכלו להיכלל בקטגוריה החדשה?

סביר להניח שרשימת 15 אתרי המוזיקה הפופולריים בעולם לא תושפע באופן דרסטי מהדומיין החדש, אבל מוזיקאים אינדיבידואלים בכל העולם יצטרכו לקחת אותו בחשבון כיוון שגם לגולשים הדבר בהחלט יכול להיות נוח.
Derek Sivers כתב טור שקצת קשור לסוגיה הזאת. Musician's own website as definitive source of all info. הוא מציע למוזיקאי ללכת על כתובת אחת (com. למשל) ולא לעבוד עם כמה אתרים במקביל. לדעתו צריך להיות אתר מרכזי שהוא המקום האולטימטיבי והשלם ביותר לכל המידע והתוצרים של להקה/זמר/ת. העלאת שיר, הוספת תאריך הופעה או פוסט בבלוג צריכים להתבצע פעם אחת. עם עדכון התכנים בין כל הרשתות החברתיות ושאר האתרים צריכות להתעסק הספקיות. הדוגמא הקרובה ביותר לכך הוא השירות של ArtistData.

ולסיום אנקדוטה. באתר codeorgan תוכלו לשמוע איך אתר מתנגן.
הכניסו כתובת url כלשהי והמתינו בסבלנות. Codeorgan מבצע סריקה של התכנים בעמוד הבית של אותו אתר ואז מתרגם את האותיות A עד G לתווים (לכן הכי טוב לבדוק על אתרים בשפות לטיניות). על פי פרמטרים נוספים ייקבעו צליל הסינתיסייזר ולופ התופים. כך למשל "נשמעים" התכנים באתר Youtube.
אז אם התוכן הוא המלך, למי אכפת מהדומיין :-)

0 תגובות:

הוספת תגובה