דפים

יום רביעי, פברואר 03, 2010

"נוער מיוזיקלי" – מבצע התרמה ארצי

עדכון 13.11.2010: לימים כבר הספקתי להיפגש עם מנכ"ל העמותה, נבחר לה שם סופי - "מקור" וגם יש אתר רשמי שבו תוכלו למצוא הרבה מאוד מידע: www.makor.org.il

בשבוע שעבר נפרדתי מפרויקט ערים בלילה של עמותת עלם הפועלת למען נוער במצבי סיכון. אחרי 6 שנים של התנדבות כרכזת מחקר עשו לי מעין ערב פרידה. לא אכחיש שהתרגשתי והשווצתי בתעודת ההוקרה שקיבלתי, אבל בשיא הרצינות ובלי ציניות אפשר להגיד שאני ממש מודה ושמחה שיצא לי להכיר את הפרויקט הזה וסליחה על הקלישאה אבל אין שום ספק שקיבלתי המון.
בין שאר התובנות שזכיתי ללמוד מהשנים ב"ערים בלילה" זו חשיבותה ועוצמתה של גישת "הפחתת נזקים". נוער בסיכון לא יכול בבת אחת להתגבר על קשיים ובטח לא לשנות את תנאי המחיה והסביבה. עד כמה שאנחנו אוהבים סיפורי סינדרלה הוליוודיים לא תמיד ניתן לתקן לגמרי בעיות עמוקות או מתמשכות. ועל כן חשוב לזכור שיש משמעות אדירה להאט החמרה, למנוע הידרדרות וכל שיפור או סיוע שיעשו את החיים יותר טובים ונסבלים. יש משמעות לשיפור איכותם בכל שלב ובכל רמה. את כל זה אני מספרת כדי שלא יהיה ספק מדוע גם מוזיקה יכולה להואיל המון לנוער בסיכון.
בהצטרפות מקרים הגיע אליי מייל המבשר על מיזם שקשור בבני נוער ומוזיקה. מיותר לציין שאורו עייני כי באמת מה יכול להיות יותר טוב מזה? מדובר בעמותה חדשה שעוד אין לה אתר באינטרנט ושמה (הלא סופי) הוא "נוער מיוזיקלי" והיא מבקשת מכולכם תרומה של כלי נגינה, ציוד הקלטה והגברה, חומרי האזנה וקריאה.
אני מקווה לדבר בקרוב עם מנכ"ל העמותה כדי לחזור ולכתוב בהרחבה על כל העניין כי אין לי הרבה מידע מעבר לאותו מייל שאפרסם כלשונו (להלן). אז בינתיים אנא העבירו את התוכן לכמה שיותר אנשים, פרסמו ברשתות חברתיות ופורומים רלבנטיים והעיקר שיהיה בהצלחה.
מוזיקה אינה פתרון קסם לנוער חסר בית או לקשיי קליטה של נוער עולה. כלי הנגינה והדיסקים שלכם לא יחסלו את העוני או יתקנו את מעמד בני הנוער של העובדים הזרים. אבל אין ספק שמוזיקה היא אמצעי אדיר לשדרוג איכות החיים.
------------------------------------------------------

יש לך כלי נגינה זרוק במחסן? יש לנו מטרה טובה עבורו

עשרות אלפי בני נוער בישראל מוגדרים כ"נוער בסיכון": נערים שנשרו ממסגרות לימוד פורמאליות; בני נוער המכורים לסמים או אלכוהול; בנים ובנות המגיעים מרקע של אלימות או ניצול מיני; נוער עולה, שטרם מצא את דרכו להשתלבות בחברה הישראלית, כמו גם ילדי עובדים זרים; נערים ונערות חסרי בית, או 'סתם' כאלה שחיים עמוק מתחת לקו העוני.

בתחום אחד, לכל הפחות, בני הנוער "בסיכון" אינם שונים מן הנוער ה"נורמטיבי": האהבה למוזיקה והכישרון לעסוק בה. אך בניגוד לנער הממוצע, שבאפשרותם של הוריו לדאוג לו לכלי נגינה ולפתח את תחביבו המוזיקלי, בני הנוער בסיכון אינם נהנים מאפשרויות אלה.

"נוער מיוזיקלי" הוא מיזם שנועד לשנות מציאות זו. מטרתו היא להקים ולהפעיל ברחבי הארץ מרכזי מוזיקה, שיאפשרו לבני נוער בסיכון למצוא מפלט מוזיקלי: לנגן, לשיר, להאזין, לכתוב, ליצור, לחבור להרכבים מוזיקליים, להקליט, להופיע, ובאמצעים אלה – למצוא מוקד עניין ועיסוק יצירתי, כלים לביטוי אישי, פורקן תסכולים, העלאת הדימוי העצמי, יצירת תחושות שייכות וגאווה וקשירת קשרים חברתיים.

כל אחד ממרכזי הנוער המיוזיקלי ימוקם במקלט או מבנה שיועמד למטרה זו ע"י רשות מקומית. המבנה יותאם אקוסטית כחדר חזרות, יצויד בכלי נגינה וציוד נלווה, והנערים הבאים בשעריו יונחו ע"י צוות מקצועי, סטודנטים למוזיקה ומתנדבים בשנת שירות ו/או שירות לאומי. הפעילות כולה היא פרי יוזמתה של "העמותה לקידום יצירה מוזיקלית מקורית" (ע"ר), המשתפת פעולה לצורך זה עם "Muzik – בית ספר גבוה ליצירה והפקת מוזיקה".
מרכזי "נוער מיוזיקלי" ראשונים עומדים להיפתח בקרוב בנתניה, באַזוֹר ובגבעת אולגה.

על מנת לצייד את מרכזי הנוער המיוזיקלי פותחת העמותה במבצע התרמה ארצי של כלי נגינה משומשים וציוד נלווה:
כלי נגינה - פסנתר / אורגן / גיטרה / גיטרה בס / מגברי גיטרה ובס / תופים / כלי הקשה / כלי נשיפה / כלי קשת / אקורדיון / ציוד dj.
ציוד הגברה – מגברים / רמקולים / פרוססורים / קונסולה / מיקרופונים / כבלים / סטנדים.
ציוד אולפני - מחשב מוזיקה / תוכנות ליצירה והפקה / כרטיס קול / מכשירי אפקטים ומעבדי צליל / מקלדת שליטה / סינטיסייזר / מיקסר / אוזניות / מוניטורים / מיקרופונים / חומרים אקוסטיים.
חומרי קריאה והאזנה – דיסקים, תקליטים, ספרי מוזיקה ומגזינים.

כל כלי ו/או פריט ציוד במצב פעיל יתקבל בתודה ובברכה, יזכה את התורם בתעודת הוקרה ויהפוך אותו לשותף פעיל בדרך המוזיקלית לקידומם של בני הנוער בסיכון בישראל.
המעוניינים לתרום מתבקשים ליצור קשר ישיר עם מנכ"ל העמותה, גדעון אבן ארי: ea.gidon (at) gmail.com

0 תגובות:

הוספת תגובה