דפים

יום שישי, דצמבר 15, 2006

יום הולדת ל- Creative Commons

מזל טוב, בדיוק לפני 4 שנים הגיחה לעולם שיטת זכויות היוצרים Creative Commons. הערב ייערכו מסיבות ברחבי העולם לחגוג את האירוע, כולל מסיבה וירטואלית ב-Second Life שבה ישתתף פרופ' לורנס לסיג הוגה ומייסד CC.
למרות שעדיין יש מקום לליטושים, לדעתי האנושות צריכה לחבק את השיטה. נשמע דרמטי, אבל אני באמת חושבת שלהוגיה מגיע פרס נובל על עצם תפיסת היצירה האנושית (האומנותית והאינטלקטואלית) כמשאב חברתי. אפשר לטעון שפילוסופים אחרים כבר חשבו את זה לפניהם...אבל החזרת הכוח לידי היוצרים במציאות הנוכחית ובעיקר הגמישות וההתאמה לעידן הדיגיטלי הם פשוט מושלמים.

CC
נכון, בתחום המוסיקה CC עדיין לא ספינת דגל, אבל היא קיימת וממשיכה להתפתח, ולפעמים זה בדיוק מה שחשוב. הרי גם מה שמכונה תקופת הרנסאנס התקיימה בתקופת זמן מאוד מסוימת, באזור מאוד מסוים באירופה וסביר להניח שעד היום לפחות שני שליש מהעולם אפילו לא הרגישו אותה. זה עדיין לא מבטל את העובדה שהיא קרתה והשפיעה הלאה.

האתר הרשמי והמומלץ שמאגד את כל החדשות בתחום המוסיקה ו-CC ומפנה לעשרות אתרים ופרויקטים מוסיקליים הוא - http://creativecommons.org/audio
בין הידועים, Dmusic - הקהילה הוותיקה ביותר של מוסיקה דיגיטלי, opsound ו- CC hits ליוצרים חדשים שרוצים להיחשף, ובפוסט הקודם על OWL הזכרתי עוד אתרים. למחפשים ביקורות וסקירות על מוסיקה תחת רישיון CC כדאי לפנות לבלוג the best media is free.
אבל כנקודת התחלה אולטימטיבית אני ממליצה על המאגר המעולה Jamendo בו תמצאו אלפי אלבומים ואפשרות להעלאה ושיתוף. חובה לקרוא את הראיון עם מייסד האתר המפיץ אידיאולוגיה מהסוג שמחמם את הלב. לא במקרה כותרת הכתבה היא Music the way it was meant to be

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה לך. כמה קליקים והגעתי לשני שירים שמדברים על טירוף ושמו טום קרוז:
http://cc-gems.blogspot.com/2006/11/music-two-songs-about-tom-cruise.html

אנונימי אמר/ה...

אה, וזה מזכיר לי שהבחור הראשון שהכרתי בקטע של לפרסם מוסיקה בחינם (אני לא בטוח לגבי הרישיון שם כי אין את הלוגו של קריאייטיב קומונז). אבל המעריצים שלו כ"כ אוהבים אותו מימנו לו הדפסה מקצועית של הדיסק! מגניב, לא?

http://www.bradsucks.net/

קסטה אמר/ה...

שני הגילויים מרעישים!
10X

הוספת תגובה